Jak wybrać odpowiedni rower dla siebie?

Większość z nas używa roweru sporadycznie, nie pokonujemy kilometrowych dystansów, tylko z racji ładnej pogody lubimy czasem się wybrać rowerem do pracy lub do parku. Jeżeli i ty należysz do tej większości, oznacza to, że nie musisz wybierać niczego zaawansowanego i drogiego, powinieneś się zdecydować na lekki, cichy i tani model, który jest łatwy w obsłudze.

ABT to najpopularniejszy typ rowerów, który jest skierowany dla najmniej wymagających odbiorców.

Ten typ najczęściej jest pozbawiony amortyzacji, a napęd posiada do 21 przełożeń. ATB to rower, który nadaje się dla osób dojeżdżających nim do pracy lub szkoły, nie sprawdzi się natomiast na plaży, czy na dłuższe przejażdżki w weekendy. W takim przypadku polecane są rowery Trekking, dzięki którym poza dojazdem do pracy, od czasu do czasu możesz nim zbadać teren w twojej okolicy. Jest to idealny rower dla turystów, posiada duże koła z wąskimi oponami, dzięki czemu jest lekki i łatwiej go rozpędzić. W grupie rowerów Trekking, wyróżnia się klasa Cross, która charakteryzuje się bardziej sportowym fasonem oraz brakiem błotnika i bagażnika.

rower cross

Jeżeli natomiast jesteś osobą, która jest bardziej związaną z rowerem i regularnie wybiera się na przejażdżki czy to do lasu, czy też w góry, potrzebujesz bardziej wymagającego modelu. W tym celu świetnym wyborem będzie rower typu Trekking, który został już wyżej opisany, natomiast oczko wyżej w rowerowej hierarchii znajduje się rower MTB.

Nie posiada on na ogół amortyzacji tylnego koła, został stworzony z wyślą o wyścigach.

Osiąga w podjazdach napęd do 27 przełożeń  oraz posiada specjalny kształt ramy.

Należy pamiętać, ze jest on niewygodny w codziennym użytkowaniu, nie kupuj tego roweru, jeżeli chcesz nim jeździć do pracy lub szkoły. Ten rower przeznaczony jest do zaawansowanej eksploracji terenu. Jego wartość skoku amortyzacyjnego mieści się w granicach od 50 do nawet 90 mm. Ostatnim modelem wartym polecenia dla osób bardzie wymagających jest rower typu Enduro, który jest stworzony z myślą o pokonywaniu dużych dystansów. Na ogół posiada amortyzację na oba koła, a wartość amortyzacji skoku wynosi nawet 130 mm.