Dlaczego warto kupić rower w sklepie stacjonarnym?

Kategoria Porady

Rowery można dziś kupić standardowo w trzech rodzajach miejsc: stacjonarnym sklepie rowerowym, sklepie internetowym lub supermarkecie. Te ostatnie z góry odrzucamy, ze względu na kiepską jakość, mały wybór i brak wsparcia serwisowego, pozostając przy standardowych, specjalistycznych sklepach rowerowych stacjonarnie i w sieci. Wbrew pozorom tradycyjne sklepy rowerowe mają się dziś naprawdę dobrze, a większość sklepów internetowych, podobnie jak pmbike.pl, oferuje także sprzedaż stacjonarną. Skąd więc, przy tak dużej popularności sklepów internetowych zapotrzebowanie na stacjonarne sklepy rowerowe? Dlaczego warto kupić rower „na żywo”, oglądając go przed zakupem?

Kupno roweru w Internecie – kiedy się opłaca?

Zakupy online są z roku na rok coraz popularniejsze, szczególnie za sprawą licznych promocji których często nie można spotkać w sklepach stacjonarnych. Nawet rowery mogą być w sieci tańsze o kilkanaście procent od tych dostępnych w tradycyjnym sklepie, a sama oferta jest często bardziej rozbudowana z prostych przyczyn – w sklepie stacjonarnym trudno zmieścić taki wiele fizycznych rowerów, jak w ofercie w sieci. Kupno roweru przez Internet opłaca się przede wszystkim w momencie, gdy chcemy porównać różne modele rowerów. Z łatwością sprawdzimy tu jakie części zostały przez producenta zastosowane w poszczególnych modelach i jaki jest stosunek ceny do jakości. Warunek jest jeden – o rowerach musimy już co nieco wiedzieć.

Wiele osób traktuje rowerowe sklepy internetowe jako katalog oferty sklepów stacjonarnych. Dzięki temu można na spokojnie zastanowić się nad modelami, które najbardziej nas interesują, a następnie wybrać się do sklepu stacjonarnego i obejrzeć je na żywo. Często zdarza się też, że w sklepie stacjonarnym brakuje roweru w danej kolorystyce czy innym rozmiarze koła i po wstępnych przymiarkach na żywo można zamówić interesujący rower w sieci. Każda opcja jest tu dobra, pod warunkiem że wiemy, co kupujemy.

Dlaczego warto kupić rower w sklepie stacjonarnym?

Główną zaletą kupowania rowerów w sklepach stacjonarnych jest możliwość przymierzenia się do wybranego sprzętu i dobrania jego rozmiarów i parametrów do naszych indywidualnych wymagań. Specjaliści pomogą na miejscu z wyborem odpowiedniej geometrii i rozmiarów ramy, doradzą w kwestiach prawidłowej pozycji siedzenia podczas jazdy czy przedstawią modele, na które w sieci moglibyśmy nie zwrócić większej uwagi. Wielu producentów pozwala na wymianę niektórych elementów takich jak kierownica, pedały rowerowe czy rozmiar ramy – przetestowanie wszystkich dostępnych opcji w sklepie pozwoli wybrać optymalny model. Doświadczony sprzedawca często na pierwszy rzut oka wie, jaki model zaproponować klientowi – kupując w Internecie można poczuć się nieco zagubionym.

O zakupie roweru w sklepie stacjonarnym warto pomyśleć przede wszystkim wybierając swój pierwszy rower z danej kategorii. Jeśli od lat jeździmy na rowerach górskich jednej marki i co kilka lat przerzucamy się jedynie na nowszy model, przymiarki mogą okazać się zbędne, ale sięgając po tego typu rower po raz pierwszy warto wiedzieć dokładnie co kupujemy i jak będziemy się na rowerze czuć. Zakupy stacjonarne dają czas na zapoznanie się z rowerem i jego geometrią, a także poznać niuanse różniące różne modele konkurencyjnych producentów. Tradycyjny sklep to po prostu szansa na sprawdzenie roweru na własną rękę, w asyście doświadczonego sprzedawcy znającego się na rzeczy. Żadna obsługa internetowa nie będzie w stanie zapewnić tak kompleksowej pomocy.

Producenci rowerów

Zakupy rowerowe z głową

PmBike sprzedaje rowery zarówno w sieci, jak i stacjonarnie. Duży wybór rowerów crossowych jak i innych. Wiedzą, że obydwa rozwiązania mają swoich zwolenników i swoje zalety, dlatego nie uważają że któraś z opcji jest wyraźnie lepsza i nadrzędna. Mimo to warto podkreślić, że zakupy rowerowe wymagają często przymiarki wielu modeli i sprawdzenia, który z nich będzie najbardziej odpowiedni. W sklepach internetowych można co prawda zwracać zamówione towary bez tłumaczenia się z powodów, jednak nikt nie chce bawić się w ciągłe odbieranie i odsyłanie roweru przed znalezieniem tego właściwego. Stacjonarne sklepy rowerowe przetrwają jeszcze wiele lat – nawet z coraz większym rozwojem sklepów internetowych, wizyta w tradycyjnym salonie i możliwość dotknięcia rowerów na żywo, zajęcia miejsca na siodełku czy nawet krótkiej jazdy testowej jest niezastąpiona. To tak, jakby próbować kupić samochód w sieci bez wcześniejszego obejrzenia jego wnętrza – możliwe, ale nie zawsze praktyczne.